Információs szám
06 46 756 525
Bejelentkezés
  • Céginformáció
  • Székhely
    3526 Miskolc, Arany János tér 1.

  • Levelezési cím
    3526 Miskolc, Lehel utca 2.

  • Telefon
    +36-46-756-525

  • Fax
    +36-46-757-527

  • E-mail
    info@vantagealkusz.hu

  • Ügyvezető
    Kuti Attila

  • Adószám
    25470015-2-05

  • Cégjegyzékszám
    05-09-028573


Nem mozgunk elég biztonságosan a digitális világban
Utolsó módosítás: 2019.07.25



 
Annak ellenére, hogy a netező magyarok 30 százaléka aggódik egy esetleges hackertámadás miatt, a jelszavaikra már kevésbé figyelnek. 56 százalék sok helyre ugyanazzal a jelszóval lép be és mindössze 11 százalék használ valamilyen jelszómenedzselőprogramot - derül ki a K&H legfrissebb kutatásából. A K&H szerint fontos, hogy az ügyfelek ne csak a pénzügyek intézésekor mozogjanak biztonságosan a digitális világban, hanem például internetezés vagy facebookozás közben is. Ennek érdekében a bank K&H e-dukáció néven információbiztonsági programot indított, melyben mindenki tesztelheti a tudását, online magatartását.

A megfelelő védelem kulcsfontosságú az online világban, akár netbankolásról, akár levelezésről, csetelésről van szó. A különböző alkalmazásokhoz pedig első körben jellemzően jelszó szükséges, lényegében ez a kulcs minden online szolgáltatáshoz. Bár a szolgáltatók, például bankok, szoftverfejlesztők, webáruházak is igyekeznek védelmet nyújtani, de a felhasználókon is sok múlik.

A jelszavak használatában ellentmondásos a netezők magatartása. A többség ugyan odafigyel arra, hogy változatos karaktereket, illetve kis- és nagybetűket is beépítsen a jelszavába, de a magyarok hajlamosak sok helyen ugyanazt a jelszót vagy annak csak kissé eltérő változatait használni – derült ki a K&H információbiztonsági programjához, a K&H e-dukációhoz készült, magyar internetezők körében végzett reprezentatív kutatásából.

Nem változtatjuk, elfelejtjük, elhagyjuk

Kezdjük a pozitívumokkal: az internetezők online magatartását vizsgáló kérdésekből kiderült, a többség, 76 és 72 százalék, jellemzően odafigyel arra, hogy a jelszavaiban legyenek számok és speciális karakterek, illetve kis- és nagybetűk. 63 százalék arra is ügyel, hogy, ha lehetséges, akkor 8 karakterből álljon a jelszava.

Azonban nem mindenben ennyire elővigyázatosak a netező magyarok. Főleg a gyerekesek körében divat, hogy a jelszavaik tartalmazzák egy családtag nevét vagy születési idejét. 19 százalék szerint jellemző rá, hogy gyakran elfelejti a jelszavait, de mindössze 11 százalék használ ezek menedzselésére jelszókezelő programot. A többség, több mint 50% sok helyen ugyanazt a jelszót használja, és nem sokkal vannak kevesebben, akik kis eltéréssel ugyan, de hasonló jelszavakat használnak. Ez főleg a diplomásokra, és a fiatalabb korosztályra, a 18-29 évesekre igaz.

A döntő többség - 74 százalék - szerint jellemző rá, hogy csak akkor cserél jelszót, ha arra a rendszer figyelmezteti. A többiek elsősorban akkor teszik meg ezt, amikor éppen eszükbe jut, s igen kevesen figyelnek a rendszeres cserére. A kutatásból az is kiderül, hogy ez időben mit jelent. A többség (44 százalék) azt mondta, hogy több mint 1 év is eltelik, mire sor kerül a változtatásra, és mindössze 7 százalék bajlódik a jelszócserével havonta. Patonai István, a K&H informatikai vezetője szerint azonban a rendszeres jelszócserénél még fontosabb egy kellően erős jelszó használata, ezzel lehetnek legnagyobb biztonságban a netezők.

„A megfelelő jelszóhasználat, a jelszavak biztonságos kezelése az online biztonság alappillére. Mint minden bank, a K&H is erős és megbízható biztonsági rendszerekkel védi az informatikai rendszereit, ezen keresztül az ügyfelek adatait, pénzét. Azonban nem elég, ha a bank rendszerei biztonságosak, a felhasználóknak is figyelniük kell arra, hogy körültekintően járjanak el internetezés közben és ügyeljenek értékeik, adataik biztonságára. Hasonlóképpen, nem elég egy erős biztonsági bejárati ajtó, ha a lakáskulcsunkra nem vigyázunk” – emelte ki Patonai István.

Tesztre fel!

Mivel az online térben megadott adatok könnyedén befolyásolhatják az ügyfelek pénzügyeinek, értékeinek biztonságát, fontos, hogy az ügyfelek biztonságosan éljék az online életüket a mindennapokban is. A K&H ezért rendhagyó programot indított K&H e-dukáció néven. A programban bárki kitölthet egy online tesztet, a kitöltés után a felhasználók értékelést kapnak arról, mennyire ismerik az online világ veszélyeit, illetve azt is megtudhatják, milyen területeken kell még jobban elmélyíteni a tudásukat. A programhoz tartozik egy tudástár is, amely olyan gyakran előforduló biztonsági témákkal foglalkozik, mint a jelszóhasználat, a vírusvédelem vagy éppen az adathalászati kisérletek felismerése és kivédése. A K&H szakmai partnere a Sicontact Kft., az ESET termékek kizárólagos magyarországi forgalmazója, akik szintén elkötelezettek a digitális biztonság iránt.


Forrás: Biztosítási Szemle

 

Minden jog fenntartva © 2013 Vantage Alkusz Kft
Készítette: SK Trend Kft
Verzió:
Utolsó frissítés: 2019.05.21