Egymillió bejelentésre számítanak: ezek a leggyakoribb káresetek nyáron
Utolsó módosítás: 2018.08.09
Már eddig is több tízezer kárbejelentés érkezett az egyik legnagyobb magyar biztosítótársasághoz, és a nyári hónapokban további jelentős mértékű növekedésére lehet számítani. Ma már ugyanannyian használják az online csatornákat, mint a call centert, de továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb - derül ki az elemzésekből.
Az idei év első hat hónapjában a vezetékes vízkár, a vihar és az üvegtörés okozta károk rendezésére érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen közel 80 000 esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani.
A MABISZ adatai alapján a biztosítókhoz 2010-2016 között közel egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban,
míg a Generali idén csak június első felében eddig több mint 6000 lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági kár-esetet regisztrált, mintegy 1 milliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint 80 százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is.
Ebben az időszakban különösen nagy az igény a gyors, kényelmes, egyszerű és ügyfél-barát kárbejelentési, kárrendezési folyamatok iránt.
A vagyonbiztosítási kárbejelentések tekintetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset 33 százalékát teszi ki, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket, már az összes bejelentés 18 százaléka ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget.
“Széles körű digitális, online kárbejelentési szolgáltatásainkkal hatékonyan tudjuk kezelni a megnövekedett nyári kárigényeket és a fogyasztói szokások változására is választ adunk. A hagyományos kárbejelentési folyamatok azonban továbbra is kedveltek, így a digitális, online lehetőségek bővítése mellett a már jól ismert csatornákon is folyamatosan biztosítjuk a gyors, egyszerű és pontos kárrendezés lehetőségét" - fogalmazott Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési igazgatója.
forrás: penzcentrum.hu